سرگیجه 10 : بالاخره اداری رو از منابع انسانی توی ساختار سازمانی جدا کنیم یا نه ؟

سرگیجه تراپی 10: اداری از منابع انسانی منفک نیست. اما این توضیح داره…   در ابتدا، باید بپذیریم که واحد “اداری”، چیزی منفک از توسعه سرمایه های انسانی نیست. در مدلهای بین المللی مثل PHRI هم که نگاه می کنید، کارهای اداری، یکی از ماجولهای شش گانه مدیریت منابع انسانی محسوب میشه. اینکه برخی شرکتهای اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه 10 : بالاخره اداری رو از منابع انسانی توی ساختار سازمانی جدا کنیم یا نه ؟[…]

سرگیجه 9: مالک “برند کارفرمایی” در سازمان کیست؟

سرگیجه تراپی 9: اینجاست که میگیم HR میان رشته ای! اینجا معنی HR Business Partner روشن میشه امروزه دیگه تقریبا این واژه شناخته شده تر از قبل هست. شرکت نه فقط نزد مشتریان یک برند و تصویر داره، بلکه نزد کارکنان و افراد جویای کار نیز یک برند و تصویر از خودش میسازه. برند کارفرمایی، اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه 9: مالک “برند کارفرمایی” در سازمان کیست؟[…]

سرگیجه تراپی 8: یک بار برای همیشه، بکوش حرفه ای جذب نیرو کنی

سرگیجه 8: کسی بهمون معرفی کنه یا آگهی استخدام بدیم ؟ مهندس، یه نفر کارشناس فروش می خوایم. کسی رو میشناسی به ما معرفی کنی؟!! حتی اگر بخوای از طریق معرفی، نیرو جذب کنی، این جور جمله بندی نشون میده ارزش ذاتی برای شغل قائل نیستی. بعدش دادت بلنده که چرا نیرو پیدا نمی کنی. اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 8: یک بار برای همیشه، بکوش حرفه ای جذب نیرو کنی[…]

سرگیجه تراپی 7: تا جایی که مقدوره به شغل هویت بده

سرگیجه 7: شاغل هویت دارد یا شغل ؟ شرف المکان بالمکین ؟!! یک زمان، مشاور یه شرکتی بودم که تعریفش از روابط عمومی، برگزاری یکسری مراسم در داخل شرکت (اعم از جشن و رویداد و نمایشگاه) بود.مدیر روابط عمومی قبلی شرکت رفت و یک فردی جایگزینش شد که از کانادا، فوق لیسانس مدیریت روابط عمومی اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 7: تا جایی که مقدوره به شغل هویت بده[…]

سرگیجه تراپی 6: این بخش بندی بازار نبود. شیوه فروش زورکی به بخشهای مختلف بازار بود !

سرگیجه 6:  آخ جون سرگیجه م برطرف شد. بازارم رو بخش بندی کردم : High Price, Mid Price, Low price ؟ با وجودی که مفهوم بخش بندی بازار (Market Segmentation) ساده به نظر می رسد اما بنظرم نحوه بکارگیریش هنوز هم درک نشده و بسیار مشکل دارد ! اولا شما وقتی تفکرت، تفکر فروش و اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 6: این بخش بندی بازار نبود. شیوه فروش زورکی به بخشهای مختلف بازار بود ![…]

سرگیجه تراپی 5: تفکر انتقادیت رو تقویت کن

سرگیجه5:  سرگیجه گرفتم ! چطوری میتونم بدون دانش امار و ریاضی و غیره، بفهمم دارن بهم راستشو میگن یا نه ؟ آیا میشه به یافته های آماری اعتماد کرد؟ چطوری میشه بهشون اعتماد کرد؟ اجازه دهید یک مثال بزنم: در یکی از ایالتهای کشور آمریکا تحقیقی صورت گرفت در خصوص میزان جرم و جنایت. جالبه اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 5: تفکر انتقادیت رو تقویت کن[…]

سرگیجه 4: بالاخره تخصصی عمل کردن در سازمان خوبه یا میان-رشته ای ؟

سرگیجه تراپی 4: متخصص بودن یعنی تک رشته ای بودن، سوپرمتخصص بودن یعنی میان رشته ای اندیشیدن و پیوند میان حداقل 2  تخصص! به نظرم اگر فردی شغلش کارشناسی است، تک رشته ای بودن، شاید مزیت باشد. مثلا طرف در زمینه برنامه نویسی فول استک، یک متخصص تمام عیار است و این خوب است.گرچه امروزه اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه 4: بالاخره تخصصی عمل کردن در سازمان خوبه یا میان-رشته ای ؟[…]

سرگیجه تراپی 3: افسانه مدل جامع را باور نکنید !

سرگیجه 3: وای سرگیجه گرفتم. بالاخره بهترین مدل تدوین استراتژی، کدام است؟ آهان ! اونی که جامع تر باشه !! ما در ایران عاشق مدل جامع هستیم. مدلی که همه مدلهای دنیا رو توش تجمیع کرده باشه. بنظرم این روحیه، یا از ارمانگرایی بیش از حد میاد ! یا از روحیه توتالیته و خلق و اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 3: افسانه مدل جامع را باور نکنید ![…]

سرگیجه تراپی 2: مصاحبه خروج، اکتشافی است و نه امتناعی !

سرگیجه تراپی 2: مصاحبه خروج، اکتشافی است و نه امتناعی !

سرگیجه 2:  :  آخ جون سرگیجه م برطرف شد! مصاحبه خروج تو شرکتمون طراحی کردیم. اینطوری دیگه میتونیم مانع بشیم آدمها از سازمانمون خارج بشن ! متاسفانه مفهوم و هدف مصاحبه خروج، در بسیاری شرکتهایی که نسبت به آن اقدام می کنند هنوز به درستی درک نشده است. برخی شرکتها تصور می کنند مصاحبه خروج اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 2: مصاحبه خروج، اکتشافی است و نه امتناعی ![…]

سرگیجه تراپی 1: برندینگ شخصی، یک پازل چندبعدی ! .

سرگیجه تراپی 1: برندینگ شخصی، یک پازل چندبعدی ! .

سرگیجه 1: وای سرگیجه گرفتم!  بالاخره برندینگ شخصی برای تبدیل شدن به انسان بهتری هست یا پول دراوردن؟ مدت زیادی در کلاب هاوس پرسه میزدم و وارد رومهایی می شدم که موضوع صحبت، #برندینگ_شخصی بود. جالب این که بعضی از این رومها در تصرف افرادی از حوزه روانشناسی و کوچینگ بود که به این موضوع، اطلاعت بیشتر دربارهسرگیجه تراپی 1: برندینگ شخصی، یک پازل چندبعدی ! .[…]