سرگیجه تراپی 8: یک بار برای همیشه، بکوش حرفه ای جذب نیرو کنی

سرگیجه 8: کسی بهمون معرفی کنه یا آگهی استخدام بدیم ؟

  • مهندس، یه نفر کارشناس فروش می خوایم. کسی رو میشناسی به ما معرفی کنی؟!!
  • حتی اگر بخوای از طریق معرفی، نیرو جذب کنی، این جور جمله بندی نشون میده ارزش ذاتی برای شغل قائل نیستی. بعدش دادت بلنده که چرا نیرو پیدا نمی کنی.
  • اولا اگر بخوایم علمیش رو بگیم، داستان اینه که معمولا مشاغل استراتژیک و خاص رو میشه از طریق معرفی ادمهای معتمد پیدا کرد. (نه همه مشاغل رو. بعضی مشاغل رو). اما معمولا در 90 درصد موارد، یک کارفرمای حرفه ای، باید اصول فرایند استخدام که امروزه دیگر به آنTalent acquisition می گویند را رعایت کند.
  • پیشنهاد مشخص من این هست:
    • متن کامل آگهی رو در وب سایت شرکت (بخش فرصتهای شغلی) و یا صفحه لینکدین شرکت (ارسال post توسط مدیر استعدادیابی) منتشر کن. اینجا باید کامل توضیح بدی و شرح وظایف مهارتها و قابلیتهای موردنیاز شغلی رو بهش بپردازی. اگر نمیدونی، چند نمونه آگهی شغلی شرکتهای بین المللی رو در لینکدین ببین و الگوبرداری کن !
    • در کنار روش بالا، یک پوستر زیبا طراحی کن که تصویری باشه. (مثلا داخلش بنویس: جای یک گرافیست در جمع ما خالیست). این پوستر باید نمایشی از فرهنگ سازمانی شما هم باشه. این پوستر مثل اگهی لینکدین یا وب سایت نیست که طول و تفصیل داشته باشه. فقط یادت نره ایمیل سازمانی یا شماره تماسی که باید از اون طریق رزومه ارسال بشه رو درج کنی.
    • و سپس این پوستر رو در کانالهای کاریابی منتشر کن. خوشبختانه امروزه کانالهای کاریابی متعددی وجود داره مثل ایران تلنت، ایران استخدام، جاب ویژن، کاربوم، جابینجا، بانی کار، مای جاب و نیز موسسات کاریابی در صنایع خاص و همچنین کانالهای تلگرامی مختلف.
    • در موارد نادر میتونی از خدمات هدهانترها هم استفاده کنی.

لطفا بیا و یک بار ، به شیوه حرفه ای کارمند جذب کن. حتی اگر طولانی شد اشکال نداره. ولی یک بار تمرین می کنی که اصولش رو رعایت کنی. بعدا روی غلتک میوفته. اینطوری برند کارفرماییت هم تقویت میشه و کارجو میفهمه برای اون شغلی که دنبال نیرو توش هستی ارزش قائلی.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

To use reCAPTCHA you must get an API key from https://www.google.com/recaptcha/admin/create