سرگیجه 9: مالک “برند کارفرمایی” در سازمان کیست؟

سرگیجه تراپی 9: اینجاست که میگیم HR میان رشته ای! اینجا معنی HR Business Partner روشن میشه

  • امروزه دیگه تقریبا این واژه شناخته شده تر از قبل هست. شرکت نه فقط نزد مشتریان یک برند و تصویر داره، بلکه نزد کارکنان و افراد جویای کار نیز یک برند و تصویر از خودش میسازه. برند کارفرمایی، مثل آهنربای جذب استعداد عمل می کنه و طبق تحقیقات Glass Door، شرکتهایی که روی ساخت و ایجادش کار می کنن، اصطلاحا تبدیل به First choice employer میشن. یعنی شرکتی مطلوب برای استخدام شدن..
  • خیلی جالبه که وقتی توی شرایط احراز شغل “مدیر برند کارفرمایی”، توی صفحه فرصتهای شغلی کمپانی های مختلف مثل یونیلور، جانسون اند جانسون و غیره سرچ می کنی، میبینی چنین واژگانی اومده : آشنا با استراتژی، تسلط بر بازاریابی و برندینگ، دانش ارتباطات، روابط عمومی و …! در حالی که همه این تخصصها برای شغلی هست که در دپارتمان HR ایجاد شده !
  • طبق تحقیق دیگری در مقالاتی که خوندم، سهم برندینگ کارفرمایی بین سه گروه مختلف توزیع شده است : الف ) مدیران سطح بالا یا C-level، مدیر بازاریابی و برندینگ، مدیر سرمایه های انسانی. که البته درصد سهم مدیر سرمایه های انسانی حدود 69 درصد و از بقیه بالاتر بود.
  • اینجاست که میگیم امروزه مدیریت و کسب و کار، صحبت از دانش های میان رشته ای هست. اینجاست که واژه منابع انسانی بعنوان شریک استراتژیک سازمان ( Business Partner) مفهوم پیدا میکنه.
  • مالک برند کافرمایی، مدیر برند کارفرما در دپارتمان منابع انسانی هست اما کاری که بصورت صددرصد با تعامل مدیران ارشد، مدیر برندینگ و مدیر روابط عمومی انجام میشه.
  • در شرح وظایف مدیر برند کارفرما، مواردی میاد از جمله : شناخت استراتژی شرکت، ایجاد یک استراتژی برند کارفرمایی، تدوین EVP (ارزش پیشنهادی کارفرما) و …

با سرگیجه باش، بی سرگیجه باش..

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

To use reCAPTCHA you must get an API key from https://www.google.com/recaptcha/admin/create